Ο Κύριος Καρπούζης πιστεύει πως αξίζει να την δείτε, μα ακόμη περισσότερο αξίζει να δείτε την προσπάθεια πίσω απ' την ταινία.
Αυτός είναι ο τίτλος του project που ολοκλήρωσε την ταινία μικρού μήκους με όνομα "Sintel", η οποία έκανε πρεμιέρα στις 27 Σεπτεμβρίου 2010 στο Netherlands film festival, στην Ουτρέχτη. Το Durian Open Movie Project δημιουργήθηκε από το Blender Foundation με σκοπό να προωθήσει την δημιουργία ταινιών "ανοιχτού κώδικα" χρησιμοποιώντας το "ανοιχτού κώδικα" πρόγραμμα 3D creation suite Blender. Για όσους δεν γνωρίζουν, προγράμματα ανοιχτού κώδικα είναι αυτά στα οποία ο κώδικας που χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί το πρόγραμμα δίνεται δωρεάν, όπως και το πρόγραμμα το ίδιο για χρήση καθώς και περαιτέρω επεξεργασία/βελτίωση. Η ταινία αυτή είχε ως αρχικό σκοπό να έχει ολοκληρωθεί σε 7 μήνες με 6 δημιουργούς και 2 παραγωγούς. Με άγνωστο το μπάτζετ της ταινίας, το αποτέλεσμα ήταν εξίσου άγνωστο. Η παραγωγή ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2009 μα τον Νοέμβριο το Netherlands Film Fund τους χορήγησε ένα σημαντικό ποσό καθώς και μια παράταση 3 μηνών για την ολοκλήρωση.
Τα βασικά μέλη της ομάδας ήταν ο Ton Roosendaal (παραγωγός), Colin Levy (σκηνοθέτης),David Revoy (concept art), Martin Lodewijk (ιστορία) and Jan Morgenstern (μουσικός συνθέτης). Αργότερα η συγγραφέας Esther Wouda προσεγγιστικέ για να λειτουργήσει ως σύμβουλος μα κατέληξε να αναλάβει όλη την ευθύνη του σεναρίου.
Η αρχική πρόθεση ήταν η ταινία να διαρκέσει 6-8 λεπτά. Κατά την διάρκεια της παραγωγής όμως και για λόγους καλύτερης προσέγγισης του σεναρίου, συνοχής και ανάπτυξης χαρακτήρων η ταινία άρχισε να μεγαλώσει σε διάρκεια ώσπου έφτασε τα 9 λεπτά τον Νοέμβρη 2009 και 12 λεπτά τον Μάη 2010. Σε αυτό έπαιξε και καθοριστικό ρόλο το δεύτερο και πολυαναμενόμενο πακέτο χορηγίας από το Amsterdam Cinegrid απ' το οποίο ο Colin Levy κατάφερε να αυξήσει την ομάδα του (απ' τον Μάρτιο και μετά) με πέντε νέες θέσεις και έναν ακόμη παραγωγό τον Μάιο.
Η ταινία ολοκληρώθηκε από μια ομάδα δεκατεσσάρων ατόμων και έκανε την πρώτη της προβολή στις 18 Ιουλίου στο cinema Studio K στο Amsterdam.
Το υπόλοιπο του καλοκαιριού μια μικρή ομάδα τριών ατόμων ανέλαβε τις τελικές διορθώσεις όσο οι υπόλοιποι έπιναν τεκίλες και γιόρταζαν (έτσι δεν γίνεται πάντα;) καθώς και το εντυπωσιακό δίλεπτο των τίτλων τέλους!
Τα βασικά μέλη της ομάδας ήταν ο Ton Roosendaal (παραγωγός), Colin Levy (σκηνοθέτης),David Revoy (concept art), Martin Lodewijk (ιστορία) and Jan Morgenstern (μουσικός συνθέτης). Αργότερα η συγγραφέας Esther Wouda προσεγγιστικέ για να λειτουργήσει ως σύμβουλος μα κατέληξε να αναλάβει όλη την ευθύνη του σεναρίου.
Η αρχική πρόθεση ήταν η ταινία να διαρκέσει 6-8 λεπτά. Κατά την διάρκεια της παραγωγής όμως και για λόγους καλύτερης προσέγγισης του σεναρίου, συνοχής και ανάπτυξης χαρακτήρων η ταινία άρχισε να μεγαλώσει σε διάρκεια ώσπου έφτασε τα 9 λεπτά τον Νοέμβρη 2009 και 12 λεπτά τον Μάη 2010. Σε αυτό έπαιξε και καθοριστικό ρόλο το δεύτερο και πολυαναμενόμενο πακέτο χορηγίας από το Amsterdam Cinegrid απ' το οποίο ο Colin Levy κατάφερε να αυξήσει την ομάδα του (απ' τον Μάρτιο και μετά) με πέντε νέες θέσεις και έναν ακόμη παραγωγό τον Μάιο.
Η ταινία ολοκληρώθηκε από μια ομάδα δεκατεσσάρων ατόμων και έκανε την πρώτη της προβολή στις 18 Ιουλίου στο cinema Studio K στο Amsterdam.
Το υπόλοιπο του καλοκαιριού μια μικρή ομάδα τριών ατόμων ανέλαβε τις τελικές διορθώσεις όσο οι υπόλοιποι έπιναν τεκίλες και γιόρταζαν (έτσι δεν γίνεται πάντα;) καθώς και το εντυπωσιακό δίλεπτο των τίτλων τέλους!
Το Sintel έκανε πρεμιέρα στις 27 Σεπτεμβρίου με τελικό μπάτζετ να αγγίζει τα 350.000 ευρό και διάρκεια 14:58 λεπτά.
Η ταινία καθώς και όλη η δουλειά που έκανε η ομάδα τους τελευταίους δεκαοχτώ μήνες θα δοθεί δωρεάν υπό την άδεια της Creative Commons Attribution license, για διανομή, επανάχρηση, και κάθε είδους αλλαγή. Το 4πλο ΝΤΙ ΒΙ ΝΤΙ σετ, θα έχει ότι μπορεί να θέλει κανείς για να αναδημιουργήσει και να προβάλει κάθε σκηνή της ταινίας (εκτός απ' τους υπολογιστές που θα χρειαστεί για να κάνει render το κάθε ένα από τα δεκατέσσερα λεπτά της ταινίας)_
Σαν αποτέλεσμα, η ίδια η ταινία δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, είναι μια γλυκιά ιστορία μιας δυναμικής κοπέλας, σε κάποιο μέλλον κάποιου φανταστικού κόσμου, όπου σώζει έναν μικρο, τραυματισμένο δράκο και τον περιθάλπει ώσπου ένας τεράστιος και τσαντισμένος δράκος τον αρπάζει γιατί κάτι του βρομούσε και μετά η μικρή τσαμπουκαλεύεται, παίρνει δρόμους και βουνά, διασχίζει λίμνες, ερήμους και χιονοθύελλες με απώτερο σκοπό να σπάσει στο ξύλο τον μεγάλο δράκο και να σώσει τον μικρό της "scales" που τόσο έχει αγαπήσει (όπως και όλοι μας παρ' όλο που τον βλέπουμε για μόλις δύο λεπτά σε ένα φλαςμπακ.)
Όπως και να το κάνεις έχει 1214% άνοδο σε δημοτικότητα αυτή τη βδομάδα (γιατί;)
Κ.Κ
Crap. Αμάν ρε Μάικ. Να βάλουμε τα κλάματα θες? :( Σνιφ. Πολύ ωραίο το animation (ορίστε και το official για όποιον θέλει: http://www.youtube.com/watch?v=M4yCwlDxPtY&feature=fvwk#) αλλά δεν καταλαβαίνω.. πώς γίνεται να είχε budget 350.000 ευρώ!?!?
ΑπάντησηΔιαγραφήP.S. Μεγειά το interface!
Σου φαίνεται λίγο το μπάτζετ ή πολύ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈμενα μου ακούγεται λογικό αν σκεφτείς ότι τα περισσότερα high profile animations που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια απ' το toy story, nemo, monsters inc, μεχρι και το Simpsons, έχουν μπάτζετ από 70-120 εκατομμύρια δολάρια, μια τέτοια ταινία που είναι μικρού μήκους και γυρισμένη από 10 άτομα όσο το δυνατόν φτηνότερα αφού δεν υπάρχουν και πολλές χορηγίες όταν πρόκειται να βγάλεις κάτι που δεν θα πουληθεί, μου μοιάζει καλό μπάτζετ.
Ευχαριστώ για το λίνκ, το ξέχασα, μα θα το ανεβάσω και στο αρχικό πόστ!
hmmm απλά δεν καταλαβαίνω πού χρειάζεται το μπάτζετ όταν πρόκειται για animations. Πέρα από τον μισθό της σχεδιαστικής ομάδας κλπ δηλαδή. I mean, δεν έχουν να φτιάξουν κουστούμια, σκηνικά, δεν έχουν να πληρώσουν ηθοποιούς.. πού πάνε τα 350.000? ;p Και είναι μόνο 15'! (αν και έχω την ίδια απορία για τα περισσότερα animations)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίτα αυτή η ταινία μου φαίνεται προσπαθεί να δείξει πως δεν χρειάζεσαι τόσο μεγάλο μπάτζετ όπως ας πούμε η PIXAR. Θα έλεγα πάντως πως το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων πάει στην διαφήμιση. Ο Φίλος μας ο Πλιώτας και δεύτερος απ' τους μοναδικούς 2 αναγνώστες του μπλογκ μου, θα μπορούσε να μας δώσει μια πιο αξιόπιστη απάντηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως 350.000 για να στήσεις μια ταινία σοβαρή δεν είναι τόσα πολλά. Μπορεί να μην χρειάζεσαι κοστούμια, μα δεν μου φαίνεται πως τα κουστούμια κόστιζαν ποτέ σε μια ταινία (μιλάμε για νορμάλ ταινίες) και αντι για ηθοποιούς έχεις το συνεργείο με τα 3D που δεν είναι και τόσο φτηνό, το να φτιάξεις μια καλή παραγωγή 3D θέλει να βάλεις καλά το χέρι στη τσέπη ιδίως για τα μηχανήματα που θα χρειστεις να κάνεις το rendering.
Ένα απλό τρίβια για το transformers 2 έλεγε πως ένα δευτερόλεπτο rendering της ταινίας χρειαζόταν 48 ώρες λειτουργίας των υπολογιστών τους (που φαντάζομαι ως χολιγουντιανή παραγωγή θα γαμ****σαν).
oops! Ναι, ακούγονται όντως πολλά! αλλά και πάλι, 15 υπολογιστές, μισθοί και ρεύμα. Μάλλον κοστίζουν ΑΠΕΙΡΑ οι διαφημίσεις αν είναι αυτά τα έξοδα! Τι να πω, αν κάποιος άλλος αναγνώστης ξέρει κάτι παραπάνω... ;p
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάπου άκουσα να με φωνάζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε γεια το καινούργιο interface Μάικ.
Τα λεφτά φεύγουν χωρίς να τα καταλαβαίνεις. Από τα τοστ που τρώνε δουλεύοντας μέχρι το marketing της ταινίας, και από τον τύπο που σκουπίζει τα ψίχουλα των τοστ μέχρι τα δικαιώματα για τον ήχο του σπουργιτιού.
Αλλά έχει ενδιαφέρον το project και είναι πολύ θετικό το ότι διευρύνονται οι open source λογικές.
ρε παιδια μηπως μπορει καποιος να μου εξηγησει τι γινεται στο τελος γιατι δεν καταλαβα??
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται ότι η κοπέλα μέσα στην εμμονή της να βρει πάλι τον Scales, ξέχασε ότι χρόνος γύρω της περνάει και ότι ο κόσμος συνεχώς αλλάζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι όταν έφτασε στη σπηλιά ο δράκος είχε μεγαλώσει και ήταν αυτός με τον οποίο μονομάχησε, κάτι που η κοπέλα κατάλαβε μόνο στο τέλος.
Υποθέτω θα υπάρχει και κάποια άλλη εξήγηση. Έτσι το κατάλαβα εγώ.
Ούτως ή άλλως η ταινία έγινε περισσότερο για να επιδείξουν τις ικανότητες του προγράμματος.
Και εγώ φίλε Chris κάπως έτσι το κατάλαβα..! Αλλά βέβαια μπορεί να υπάρχει και κάποια άλλη ερμηνεία! Αν διαβάσεις κάπου κάποια άλλη γνώμη μοιράσου την!
ΑπάντησηΔιαγραφή