Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

H Nike, ένα μήλο και η επιστροφή στο μέλλον

Ποιός θα φανταζόταν πως η Nike θα έκανε μια τέτοια ανίερη συμμαχία με την apple και θα άλλαζαν τον τρόπο με τον οποίο περπατάμε. Ναι συμφωνώ τα έκανα λίγο πιο μελοδραματικό απ' ότι στην πραγματικότητα είναι. Η αλήθεια είναι πως η εν λόγω πρώτη εταιρία με το νέο της πρόγραμμα Nike + εισήγαγε μια εναλλακτική οπτική στα παπούτσια και η συνεργασία της με την Αpple είναι μονάχα ένας καρπός. Τώρα πλέον όλα τα παπούτσια της Nike βγαίνουν σε ειδική έκδοση με μια θέση μέσα στην οποία τοποθετείται -αφού αγοραστεί ξεχωριστά- ο ασύρματος αισθητήρας του προγράμματος ipod sport kit. Έτσι όταν τρέχετε μπορείτε να έχετε ένα σωρό πληροφορίες στην οθόνη του ipod, ipad, itouch, iphone σας, πάνω στην ώρα και τρόπο τον οποίο κινείστε, τη διαδρομή που σας έχει απομείνει, το ρυθμό της καρδιάς σας καθώς και μια πλήρως συμβατή λίστα μουσικής που να συμβαδίζει με τον ρυθμό που κινείστε. Συναρπαστικό;




Όχι και τόσο. Ίσως για κάποιους λίγους μανιακούς του τρεξίματος, μα ποιός αλήθεια θα θέλει να μπαινει στο δίκτυο της Nike για να κοιτάει τα στατιστικά του τρεξίματός του; Η Nike υποστηρίζει πως θα καλωδιώσει διάσημους παίχτες ποδοσφαίρου για να μπορούμε να βλέπουμε πως είναι να είσαι το ζωτικό όργανο ενός σταρ. Εγώ πάντως θα ήθελα να είχα δει τις συγκεντρώσεις αίματος στον εγκέφαλο του Ζιντάν πριν την θρυλική κεφαλιά στον Ματεράτσι το 2006. Όχι τίποτα άλλο, για να ξέρω πόσο "σοβαρή" ήταν εκείνη η "σοβαρή κουβέντα" που του είπε, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γάλλου με την καράφλα. Πάντως είναι ένας συναρπαστικός τομέας, που σίγουρα στο μέλλον θα σηκώσει πολλές νέες εφαρμογές. Όπως ας πούμε τη σύνδεση του παπουτσιού με τα google maps, όπου έπειτα θα μπορεί να σε οδηγεί μόνο του με δονήσεις στον προορισμό σου -κάτι σαν ένα φορετό GPS. Οι δύο μεγάλοι επιχειρηματικοί κολλοσοί πάντως έχουν ξοδέψει εκατομμύρια δολλάρια για να προωθήσουν αυτό το νέο προιόν που φέρνει τα προιόντα τους σε μια αμοιβαία εικόνα σε μια απ' τις μεγαλύτερες κοινές στρατηγικές μάρκετινγκ που έχουν σημειωθεί στην ιστορία μα το αποτέλεσμα δεν ανταπεξέρχεται των προσδοκιών που αφήνουν τα διαφημιστικά σποτάκια με τις ημίγυμνες καλονές να στάζουν ψηφιακό ιδρώτα και η βαθιά εμβριθής φωνή να σου λέει χιλιοειπωμένες ατάκες όπως "η ζωή είναι ένας δρόμος" το μόνο αποτέλεσμα που είχε ήταν να με κάνει να ξαναδώ την αγαπημένη ταινία του Παντελή Βούλγαρη.


Μια εταιρεία η phatRat (όχι δεν είναι αστείο και όχι δεν πιστεύω η εν λογω εταιρεία κάνει πειράματα σε ποντικούς) έχει ήδη καταθέσει αγωγή ενάντια της Apple καθώς η ίδια υποστηρίζει πως έχει τα δικαιώματα για μια τέτοια πατέντα εδώ και χρόνια. Μια ιστορία που ποτέ δεν ακούστηκε και που μάλλον ποτέ δεν θα ακουστεί καθώς η Apple δεν μοιάζει να έχει σκοπό να σταματήσει. Καθώς τώρα η Nike σχεδιάζει την εφαρμογή του εν λόγω σένσορα και σε άλλα είδη αθλητικού ρουχισμού. Που ξέρεις ίσως σε λίγα χρόνια να σου βγάζει ένα μήνυμα στο ipod σου, "Instant use of deodorant needed" ή "blisters detected on your 2nd and 4th toe."

Για τους λίγο πιο σκεπτικιστές, ένας διδακτορικός φοιτητής του πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον επιβεβαίωσε μέσω της προσωπικής του έρευνας πως αυτές οι συσκευές είναι μίνι συσκευές εντοπισμού και βέβαια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό του ιδιοκτήτη τους. Παρ' όλα αυτά φαίνεται πως δεν αξίζει ακόμα το κόπο καθώς το κόστος για να στήσεις ένα τέτοιο σύστημα εντοπισμού μέσω του Nike sport kit και το γεγονός πως αν ο χρήστης δεν πάει εκεί που έχει δηλώσει πως πηγαίνει, αυτομάτως βγαίνει εκτός δικτύου, το καθιστούν ένα προς το παρόν δύσχρηστο εργαλείο παρακολούθησης.


H Nike στα κρυφά προχωράει πάντως σε ένα νέο project που μοιάζει να είναι το κρυφό παιδικό όνειρο κάποιου υψυλόβαθμου executive της, καθώς έχει να κάνει με αυτά τα θρυλικά παπούτσια που πρωτοεμφανίστηκαν το 1989 και τα φορούσε ο Μάρτυ ΜακΦλι.




Το νέο παπούτσι της Nike που θα κυκλοφορήσει το ερχόμενο καλοκαίρι, μάλλον πάει απλά να μιμηθεί την εμφάνιση του εν λόγω θρυλικού παπουτσιού που όλοι είχαμε ποθήσει μικροί και που βέβαια όλοι είχαμε ξεχάσει ως τώρα. Το παπούτσι θα είναι πιστό αντίγραφο του Nike air 2015 που είχε εμφανιστεί στη ταινία, μόνο που δεν θα είναι τόσο αυτοματοποιημένο όσο στη ταινία, που απλά ο Michael J. Fox τα φοράει και αυτά δένουν μόνα τους. Όχι τώρα θα απαιτείται και το πάτημα ενός κουμπιού. Σας χάλασε πολύ το στυλ αυτή η λεπτομέρεια; Βλέπετε ίσως μέχρι το 2015 που θεωρητικά αυτά τα παπουτσία κυκλοφορούν στη ταινία, να έχει και η Nike καταφέρει να τα κάνει εντελώς αυτοματοποιημένα. Ποιός ξέρει. Ίσως μετά να δούμε και εκείνα τα ιπτάμενα σκειτμποαρντς που τόσο ήθελα μικρός.


Πάντως όπως και στην περίπτωση της Apple υπάρχει ήδη κάποιος ο οποίος σε ερασιτεχνικό επίπεδο ασχολείται με το ίδιο θρυλικό παπούτσι. Δεν ξέρω, δεν είμαι αντιδραστικός, ούτε  βαμμένος αναρχικός σαν τον φίλο μου τον Μάγο, μα αν έβαζα τα λεφτά μου σε ένα απ' τα δύο projects θα προτιμούσα να υποστηρίξω την χαριτωμένη Blake Bevin που προσπαθεί, έχοντας ξεπεράσει το στάδιο της Nike, να ολοκληρώσει το όνειρο και φόρο τιμής στη θρυλική ταινία. Αν κάποιος πάντως θέλει να βοηθήσει την αξιαγάπητη και camera-shy Blake να μαζέψει το απαραίτητο ποσό των 25.000 δολλαρίων που χρειάζεται για να ολοκληρώσει την ερευνά της, (ή απλά να πάει ένα σάββατο στα Bloomingdales και να μην αφήσει τίποτα) μπορεί, αφού πρώτα δει την έκδοση 2.5 στην οποία έχει φτάσει τώρα και δουλεύει η Blake, να συνεισφέρει κι αυτός για την ολοκληρωσή του. Ήδη 252 άτομα έχουν συνεισφέρει. Έσυ;








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου