Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

"Μυστικά" εστιατόρια

Είναι Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011 και κάθομαι στο σαλόνι μου απολαμβάνοντας το απίθανο soundtrack του 2046. Μια καταπληκτική ταινία, με μια από τις καλύτερες μουσικές επενδύσεις που έχω ακούσει ποτέ. Παίζει στο repeat εδώ και μέρες. Μου έστειλαν ένα μήνυμα σήμερα με ένα σύνδεσμο, για τα λεγόμενα "μυστικά" εστιατόρια. Δηλαδή κατοικίες που οι ιδιοκτήτες τους δέχονται αγνώστους-επισκέπτες και τους μαγειρεύουν επί πληρωμής. Κάτι σαν γαστρονομική κονσομασιόν. Το άρθρο αυτό, που κυκλοφορεί ίδιο και απαράλλακτο σε πολλά ελληνικά ιστολόγια εξηγεί πως αυτοί οι άνθρωποι δεν σου κάνουν τον λογαριασμό (Μίνω πες πάλι το ανέκδοτο) αλλά τους δίνεις δωρεές και τα συναφή και πως ακολουθούν πολύ ειδικά πρωτόκολλα. Πέρα από όλα αυτά που, όσο κι αν προσπάθησα δεν μπόρεσα να τα διασταυρώσω και μου μοιάζουν λίγο ύποπτα (δεν μπόρεσα και να βρω κάποιο τέτοιο εστιατόριο στην Ελλάδα), αναφέρουν πως αυτό ξεκίνησε από την Ιταλία και συγκεκριμένα την Σικελία.


Αυτό ήταν ίσως και το μόνο φερέγγυο στοιχείο του κλωνοποιημένου άρθρου, καθώς ερχόταν με ένα σύνδεσμο για το www.homefood.it όπου εκεί έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα ολόκληρο δίκτυο με τέτοια "εστιατόρια" τα οποία βέβαια δεν είναι μυστικά, το κάθε άλλο, χορηγούνται από τον Συνεταιρισμό για την Φύλαξη και την Προστασία της Παραδοσιακής Γαστρονομικής Κληρονομιάς της Ιταλίας  καθώς και το ίδιο το Υπουργείο Γεωργίας και Ανάπτυξης σε διάφορες περιοχές της χώρας. Είναι μια κίνηση που έχει σκοπό να αντιτεθεί προς την εξομάλυνση των ιδιαιτεροτήτων και των τοπικών χαρακτηριστικών λόγω της παγκοσμιοποίησης και εδώ με βρίσκει απολύτως σύμφωνο. Στο www.homefood.it μπορείς να μάθεις πληροφορίες για όλα αυτά τα σπίτια-εστιοατόρια καθώς και να δεις που βρίσκονται. Μπορείς επίσης να κάνεις μια κράτηση, πράγμα αρκετά συνετό καθώς απ' ότι φαίνεται, υπάρχει φανατικό κοινό που δεν αφήνει πολλές θέσεις κενές στα μικρά σπιτοεστιατόρια καθώς και να δηλώσεις αν έχεις κάποιες προτιμήσεις, ή αλεργίες.


Τώρα όσο για την Ελληνική μεριά, ήδη αμφιβάλω για την ύπαρξη αυτών των εστιατορίων καθώς δεν φαίνεται να μπορεί κανείς να βρει παραπάνω πληροφορίες από εκείνο το κλωνοποιημένο άρθρο που φιγουράρει μια εδώ και μια εκεί. Πάντως αν κάποιος έχει πάει σε ένα από αυτά τα εστιατόρια ή μπορεί να μου πει πως μπορώ να έρθω σε επαφή με ένα, είναι καλοδεχούμενος!

Μέχρι τότε θα κρατάω μικρό καλάθι και θα συνεχίσω να μαγειρεύω το φαγητό μου.

Επίσης αν κανείς θέλει να μου προτείνει τέσσερα πέντε καλά εστιατόρια στην Αθήνα -το καλά για μένα σημαίνει φτηνά και με φαί που να έχει χαρακτήρα σπιτικό- να το κάνει, θα χαρώ πολύ, καθώς δεν έχω πολλές γαστρονομικές γνώσεις σε αυτή τη πόλη.

Κ.Κ




5 σχόλια:

  1. Άμα αυτό το..παστιτσάκι εδωπάνω το έφτιαξες εσύ, τότε καμία ανάγκη δεν έχεις από εστιατόρια:Ρ
    Αν πάλι κρίνω από τις ισπανικές γαστριμαρικές σου συνήθειες, η παραπάνω πρόταση είναι το λιγότερο οξύμωρη xD
    Τι δωρεές? Να σου μαγειρεύω εγώ αν είναι ρε, όταν κατέβω Αθήνα! hahah

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό όχι αλλά έχω φτιάξει 2 που είναι σαν κι αυτό! Τα έφτιαξα για τα γενέθλιά μου στους Ισπανούς και ξετρελάθηκαν! Τι μέτρο σύγκρισης βέβαια είχαν αυτοί οι άμοιροι, δεν θέλω να ξέρω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. hahha, πραγματικά. μου'χει λείψει εκείνο το τέλειο cabra πάντως που βάζαμε στη σαλάτα. και ένα άλλο αλλαντικό. και εκείνη η παρακμιακή πίτσα, barbakoak ή όπως στο διάλο τη λέγανε:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χα! καλό και φτηνό φαγητό στην αθήνα? μμμμ... λίγο δύσκολο. κατ' αρχάς συγχαριτήρια για τις μαγειρικές, σου κάνω επίσημη πρόσκληση να γίνεις guest εμφάνιση στο blog μου, που το είχα σβήσει και αποφάσισα ότι μάλλον καλύτερα να το ξανα-ανεβάσω γιατι η μαγειρική ηρεμεί (http://bakingapprentice.wordpress.com).
    μπορεί το φαγητό να μην είναι το καλύτερο, αλλά σίγουρα για εμένα η καλύτερη ατμόσφαιρα βρίσκεται στα οινομαγειρία του κέντρου... ίσως ένα από τα καλύτερα να είναι το οινομαγειρείο πίσω από το γήπεδο του παναθηναικού, αλλά καλύτερα να το επισκευτείς καλοκαίρι, γιατι έχει και αυλή που είναι πραγματικά πολύ όμορφη.
    καλές μάσες:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νιλετάαακι!! Ευχαριστώ για την πρόσκληση θα τις έχω υπόψην της συνταγές σου, αυτή με τα μανιτάρια με έχει ήδη κεντρίσει και θα την προσπαθήσω κάποια στιγμή! Αθήνα είσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή